سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امام حسین(ع) و اصحابش درس عبادت و بندگى کامل را به بشریت آموختند، خیلى ها ادعا مى کنند ما خداوند را عبادت و بندگى مى کنیم ولى هنگام امتحان مردود مى شوند.

سید الشهداء(ع) در سخت ترین شرایط و در حین جنگ، نماز را در اول وقت اقامه کرده و هیچ چیز نتوانست مانع نماز اول وقت ایشان شود، نفرمود اول جنگ و بعد نماز؛ او این درس را از پدر بزرگوارش على علیه السلام آموخت.

اقامه نماز اشاره به این است که نه تنها خودشان نماز مى خوانند بلکه کارى مى کنند که این رابطه محکم با پروردگار همچنان و در همه جا برپا باشد و اباعبدالله(ع) به راستى نماز را به صورت بى نظیرى و به گونه اى که مخصوص او بود و نه دیگرى، بپا داشت.

نمازگزار در هر شرایطى چه در حالت عادى و یا خطر، از نماز باید محافظت کند و امام حسین(ع) و اصحابش از ستون دین یه خوبى پاسدارى کردند و در پایان، جان خود را فداى نماز نمودند تا اسلام باقى بماند.

امام حسین(ع) هم براى دشمن، هم براى اصحابش و هم براى آیندگان درس نماز داد؛ امام در حالى که خودش و اصحابش و فرزندانش ‍ تشنه بودند، از دشمن درخواست آب نکرد، ولى براى نماز و مناجات یک شب، مهلت خواست که از این در خواست امام مى توان به اهمیت نماز و دعا و نیایش و تلاوت قرآن پى برد که آن حضرت تا آنجا به این مسائل علاقه دارد که از دشمن ناجوانمردش در خواست مهلت مى کند تا یک شب دیگر از عمر خویش را با این اعمال بگذراند.

و به راستی چرا چنین نباشد؟ امام حسین(ع) براى ترویج و زنده ساختن نماز و قرآن و سفارش الهى به اینجا آمده است و مناجات و نیایش با پروردگار بهترین و لذت بخش ترین دقایق زندگى اوست و باید هر ملتى که براى خدا قیام مى کند، همین اعمال را شعار و ملاک عمل خویش قرار بدهد.

درسهای نماز ظهر عاشورای امام حسین(ع) بسیار فراوان است و نیاز به ریشه یابی دقیق تر و مجال طولانی تری دارد؛ امید که نمازگزار واقعی و پیرو حقیقی مکتب اهل البیت(ع) باشیم.

 

کارت پستال درخواستی طراحان




      

خداوند به عبادت ما و هیچ موجود دیگر نیاز ندارد. زیرا : « فان الله غنی عن العالمین- خداوند از تمام جهانیان بی نیاز است.» این بندگان هستند که به خدا نیاز دارند. ما عاقلیم و با وجدان، حق شناسیم و سپاسگزاریم و نیازمند، و اگر در پیشگاه آفریدگارمان سر بر خاک می نهیم و عبادت می کنیم و نماز می خوانیم و نیاز می طلبیم و راز می گوییم  برای اینست که خدایی او و بندگی خود را آشکار و ابراز کنیم. اگر عبادت نکنیم از هدف اصلی خلقت دور شده ایم چرا که کمال آفرینش ما پرستش خداوند است. خدای بزرگ نه از نماز خواندن ما سود می برد و نه از بی نمازی ما به او زیان می رسد. اگر نماز می خوانیم خودمان به پاکی جان و صفای روح و دوری از پلیدی ها می رسیم. و اگر بی اعتنا به نماز باشیم از برکات و آثار معنوی و اجتماعی آن محروم می شویم و در آخرت هم به خاطر ناسپاسی و دوری از خدا و آلودگی به فساد کیفر خواهیم دید. وقتی کمال و سعادت ما در بندگی خدا است این بندگی عبادت و راز و نیاز به درگاه آفریدگار و توجه به او و نعمتهایش می باشد که روزی چند مرتبه انجام می گردد و ما به خاطر این که به یاد خدا باشیم نماز می خوانیم. آن کس که نیاز به عبودیت و پرستش را در ما قرار داد، او هم پاسخ نماز و دعا و راز و نیاز را برایمان مقرر داشته است. قران مجید را مظهر ذکر و ذکر را آرامش بخش دلها می داند.

 

اگر معلم به شاگردانش می گوید درس بخوانید نفع این درس خواندن به خود آنان بر می گردد و برای معلم سودی ندارد. مگر نه این که نشانی هر خانه را باید از صاحب خانه گرفت پس چگونگی عبادت را هم باید از خدا فرا گرفت و به دستور او عمل کرد و دید که او چه چیز را عبادت دانسته و عبادت را به چه صورت طلبیده است.

 

نماز اعلام بندگی در برابر خدا و زیر بار نرفتن در مقابل ستمگران است نماز زنده نگه داشتن آیین توحیدی حضرت ابراهیم و سنت رسول است. نماز برای عاشقان خدا شیرین ولی برای منافقان تلخ و سنگین است. در اهمیت نماز همین بس است که حضرت علی (ع) در میدان نبرد صفین و امام حسین(ع) در ظهر عاشورا از جنگ دست کشیدند و به عشق الهی به نماز ایستادند. امام صادق می فرمایند هر که نماز را سبک شمارد از شفاعت ما محروم است.  انسان اسیر محبت دیگران است و نعمت و نیکی انسان را به مقام سپاس و تشکر می کشد اگر کسی نعمتی به ما می بخشد و احسانی در حق ما کرد با زبان و عمل  سپاسگزار او می شویم. ما بنده خدائیم و غرق در نعمت های او. پس در هر نفسی نه یک نعمت بلکه صدها نعمت موجود است و بر این نعمت ها نه یک شکر بلکه هزاران شکر لازم است. کافی است که اندکی چشم بصیرت بگشاییم و ببینیم لطف و فضل خدا را درباره ی خودمان.  آنگاه خواهی نخواهی او را سپاس خواهیم گفت. امام باقر می فرمایند:نماز هدیه مومن است به خدا به سوی پروردگار، پس هدایای خود را نیکو کنید تا جوایز نیکو باشد. « و الذین یؤمنون به وهم صلاتهم یحافظون _ و کسانی که به آخرت ایمان دارند و به آن اعتقاد دارند و مراقب نمازهای خود هستند».نماز اولین سؤال در قیامت است که اگر پذیرفته نشود کارهای دیگر هم مقبول نیست. نماز تنها عبادتی است که در هیچ حال از انسان ساقط نمی شود و حتی در میدان جنگ و در شرایط اضطراری و بیماری و...

 

دانشمندان گفته اند برای رسیدن به عرفان الهی و شناخت خود و خدا مراحلی باید طی شود. مرحله اول شریعت است و برای پیمودن این مرحله باید به سراغ پروردگار رفت. مرحله دوم طریقت است و مرحله سوم حقیقت است و آیا چیزی برتر و موثر تر از نماز در این مسیر وجود دارد. تمامی انسان ها و حتی موجودات دیگر نیاز به عبادت و پرستش خداوند مشغولند و برای رسیدن به حق و شاداب کردن روح عرفانی انسان هیچ راهی بهتر از نماز یافت نمی شود. هشام بن حکم از امام صادق(ع) پرسیدند چرا نماز واجب است؟ درحالی که هم وقت می گیرد وهم انسان را به زحمت می اندازد؟ امام فرمود پیامبرانی آمدند و مردم را به آیین خود دعوت نمودند عده ی هم دین آنان را پذیرفتند اما با مرگ آن پیامبران نام و دین آن ها از میان رفت. خداوند اراده فرمود که اسلام و نام پیامبر اسلام(ص) زنده بماند و این از طریق نماز امکان پذیر است.  

 


 

خدایا ! ما را در بندگی خودت ثابت و استوار بدار

 

عشق خود و شوق عبادتت را در دلمان افروخته تر بگردان!

 

خداوندا ! ما را از بر پا دارندگان نماز قرار بده.




      

 

1)نماز

فکر می کنم بهترین فیلتر شکن دنیا باشه که خود خدا هم زیر این فیلتر شکن امضا و مهر کرده ...باوری نداری
"
ان الصلاه تنهی عن فحشا و المنکر عنکبوت/44"


2)ماه مبارک رمضان

این سری از فیلتر شکن ها مدت زمان طولانی برای شما کاربرد دارد و حتی باعث می شود ویروس هایی با گناه وارد خود کرده اید قتل عام کند .

دانلود فیلتر شکن قوی,filter shekan,vpn,فیلتر شکن رایگان,proxy-ماه مبارک رمضان


3)قرآن

فقط برای این فیلترشکن بگویم که نظیرش اصلا وجود ندارد همه متخصص فیلتر شکنی (پیامبران) جلوی این کلام الهی زانو می زنند ... برای اثر کردنش اول قدم خواندنش و فهمیدن و پله آخر عمل کردن به آن است.


4)محبت اهل بیت

متاسفانه این نسخه از فیلتر شکن ها همه جا پخش نشده و به گفته صاحبان این فیلتر شکن ها این برای کسانی است واقعا به ما اعتقاد داشته و پیرو ما باشند.

دانلود فیلتر شکن قوی,filter shekan,vpn,فیلتر شکن رایگان,proxy-محبت اهل بیت


5)اذکار

این ذکر باید توسط متخصصشان تجویز بشود.
اخطار اخطار : در مورد این فیلترشکن باید گفت نسخه های تقلبی زیادی وجود دارد پس مواظب باشید.

دانلود فیلتر شکن قوی,filter shekan,vpn,فیلتر شکن رایگان,proxy-اذکار آسمانی


دلایل فیلتر شدن :

وقتی انسان گناه می کند به دلیل جهلشان به ازای هرگناه یک قدم از خدا دور می شود این فیلتر ها بر چشمانمان ، گوش هایمان و قلب ما سیطره می زند و اگر کسی دچار این گناهان شد اگر به یکی از این فیلتر شکن ها وصل باشد ان شاءالله به راه مستقیم هدایت می شود.

دانلود فیلتر شکن قوی,filter shekan,vpn,فیلتر شکن رایگان,proxy-شیطان





دوستـــان هنـــــوز دیر نشـــده ، توبه کنیـــم ...
روزی که یگانه منجی ( عج ) ظهور می کند نزدیک است ...
پس همین حالا بر شیطان رجیم لعنت بکنیم و راهمان را از او که دشمن مسلمین جهان به خصوص شیعه هاست , جدا بکنیم !!!

اللـــهم عجـــل لولیـــک الفـــرج

 




      

بعد از   50 ثانیه   از آغاز نماز  چه اتفاقی میافتد؟

کشف یک معجزه الهی توسط دانشمندان آمریکایی!

 

یک دانشمند آمریکایی به نام  "رامشاندرن"  در تحقیقی که در مورد وضعیت بدن انسان هنگام نمازخواندن، با مجموعه‏ای از پژوهشگران آمریکایی انجام داد، به فعالیت بیشتر مغز انسان وآرامش روحی هنگام نماز آگاه شد.

        در این تحقیق علمی، مشخص شدن این وضعیت پس از 50 ثانیه از آغاز نماز ، آشکارمی‏شود.  براساس این بررسی ، آمده است:

میانگین ضربان قلب و احتمال لخته شدن خون به صورت مشترک در حین نماز بین20 الی 30 درصد کاهش می‏یابد و همچنین پوست بدنمقاومت بیشتری پیدا می‏کند.

        همچنین در عکس‏هایی که از مغز در هنگام نماز گرفته شده است، فعالیت مغز نمازگزار به صورت قابل توجهی در مقایسه با حالت‏های عادی افزایش پیدا می‏کند و نورون‏های عصبی به صورت نورانی در اشعه‏های دریافتی از مغز به نمایش در می‏آید.

        روزنامه "واشنگتن‏پست"  در این رابطه نوشت: این تحقیقات علمی اسرار نهان مغز انسان را روشن می‏کند. روزنامه  "  ساینس" نیز با تقدیر از اینگونه تحقیقات بر رابطه قطعی دین و علم تاکید کرد. منبع

چرا رو به قبله خوابیدن مستحب است؟

ازحضرت علی علیه السلام منقول است که : مؤ من بردست راست و رو بقبله میخوابد اما پادشاهان بر دست چپ میخوابند. همچنین در روایتی از حضرت صادق ع منقول است که دراکثر اوقات رسول خدا رو بقبله مى نشست. امروزه تحقیقات علمی ثابت کرده است که :

 اگر رو به قبله بخوا بیم آهن در جدار رگ ها رسوب نمی کند و آهن بدنافزایش می یابد و تصلب شرایین و عوارض قلبی ایجاد نخواهد شد .همچنین  به کبد که قسمت کننده آهن بدن است ، لطمه شدید وارد نمی شود.

منظور از روبه قبله خوابیدن این است که  سر روبه مغرب و پا رو به مشرق قرار گرفته و صورت رو به قبله باشد . تامین مناسب آهن بدن برای دختران نوجوان بیش از دیگران ، ضروری به نظر می رسد.


آوای قرآن ، تأثیر مثبتی بر درمان ناباروری زوجین دارد.

دکتر نیره خادم با ارائه ی مقاله ای در اولین همایش سراسری انجمنمتخصصان زنان، مامایی و نازایی، صدا درمانی را یکی از روش های طب مکمل در جهت بهبود نازایی عنوان کرده استدر این پژوهش که با هدف بررسی صدا درمانی بر موفقیت تلقیح داخل رحمی انجام شده، آمده است که 327 زوج نابارور متقاضی انجام مراحل ابتدایی عمل تلقیح داخل رحمی یا  IUI*    *(INTRA-UTERINE INSEMINATION)به صورت تصادفی در سه گروه قرآن، موسیقی و شاهد تقسیم و بررسی شدنددر این تقسیم بندی، 110 نفر با صوت قرآن، 105 نفر با موسیقی و 112 نفر به عنوان شاهد(یعنی بدون استفاده از روش خاصی) مراحل درمان را گذراندندنتایج این پژوهش از وجود ارتباط معناداری میان پاسخ مثبت به آزمایش ها در بخش های مختلف درمان را در گروه گوش کننده به قرآن نشان داده است . نتایج این تحقیق نشان می دهد که در گروه قرآن از میان 110 نفر شرکت کننده در آزمون های باروری، 18 مورد پاسخ مثبت به درمان در هر سیکل (IUI) دیده شده استاین در حالی است که در گروه گوش کننده به موسیقی از میان 105 نفر تنها 10 مورد پاسخ مثبت و در گروه شاهد از میان 112 نفر، تنها 6 مورد پاسخ مثبت به این آزمون ها یافت شده است




      

پژوهش های علمی جدید ثابت کرده است که نماز اول وقت فواید بسیاری برای بدن انسان دارد که دلالت بر حکمت فرایض اسلامی و زنده بودن دین اسلام دارد و از جمله این موارد عبارت است از:

نماز صبح:

انسان مسلمان در صبح برای نماز صبح بیدار می شود درحالیکه دربرابر سه تحول مهم قرار دارد:

ü     دریافت نور در زمان آن که فعالیت غده صنوبری را کاهش می دهد، و میلاتونین را کم می کند و عملیات دیگر مرتبط با نور را فعال می سازد.

ü     پایان کنترل دستگاه عصبی (ناخوشایند) که شب ها باعث آرامش می شود و شروع دستگاه عصبی (خوشایند) که روزها باعث فعالیت می شود.

ü     آمادگی برای استفاده از نیرویی که افزایش کورتیزن در صبح آن را ایجاد می کند، و این افزایش خود به خود صورت می گیرد و به خاطر بلند شدن ازخواب و پایین آمدن از تخت نیست همچنانکه هورمون سیرنونین و اندرفین در خون نیز افزایش می یابد.

 

نماز ظهر:

انسان مسلمان هنگام نماز ظهر در معرض سه تحول مهم قرار دارد:

ü     در اثر افزایش نخست هرمون ادرینالین در پایان صبح خود را با نماز آرام می کند

ü     از لحاظ جنسی خود را آرام می کند چرا که تستوستیرون در ظهر به اوج خود می رسد.

ü     ساعت بیولوژیک از بدن می خواهد که اگر وعده غذایی سریعی نخورد نیروی بیشتری برای آن فراهم کند که نماز باعث آرام کردن و کاهش تشنج حاصل از گرسنگی می شود.

 

نماز عصر:

تأکید زیادی بر ادای این نماز وجود دارد زیرا آن مرتبط با دومین زمان اوج ادرینالین می باشد که فعالیت ملموس چندین عضو از جمله فعالیت قلب را به دنبال دارد و بیشتر افزایش فشار قلب بیماران قلبی مستقیما در این زمان صورت می گیرد که نشان دهنده ی فشاری است که این عضو مهم در این زمان باآن روبروست. و جالب آن است که بیشتر فشار قلب کودکان تازه متولد شده نیز در همین زمان صورت می گیرد و معمولا اوج مرگ کودکان تازه تولد در ساعت 2 بعداز ظهر می باشد و بیشتر افزایش فشار قلب آنان بین ساعت 2 تا 4 بعداز ظهر می باشد. و اینها نشان دهنده سخت بودن این زمان برای جسم انسان به طور کلی و قلب به طور خاص می باشد.

بیشتر مشکلات اطفال مشکلات قلبی تنفسی می باشد و حتی در بزرگسالان نیز همینگونه می باشد چراکه بدن آنها در این زمان سختی زیادی را متحمل می شود و آن با افزایش ببتید ویژه به حوادث و فاجعه های مخوفی منجر می گردد .

و نماز عصر انسان را از کارهایش در این زمان باز می دارد و به منظور پرهیز از این پیامدها مانع مشغول شدن انسان به کار دیگری می گردد.

 

نماز مغرب:

این زمان تغییر و تحول از نور به تاریکی است که عکس آن چیزی است که در زمان نماز صبح صورت می گیرد بنابراین به خاطر شروع تاریکی ترشح میلاتونین افزایش می یابد که باعث می گردد انسان احساس خواب آلودگی و کسالت کند و در مقابل سیروتین ، کورتیزون و اندروفین کاهش می یابد.

 

نماز عشاء:

در زمان انتقال از فعالیت به استراحت و برعکس زمان نماز صبح می باشد. و زمانی ثابت برای انتقال جسم از کنترل دستگاه عصبی خوشایند به دستگاه عصبی ناخوشایند می باشد. و شاید این سرّ تأخیر این نماز تا کمی قبل از خواب می باشد تا تمام کارها تمام شده باشد و بعد از آن مستقیما خواب صورت گیرد.

در این زمان حرارت بدن و ضربات قلب کاهش می یابد و هرمون های خون بالا می رود.

 قابل توجه این است که این زمان نماز های پنجگانه با تحولات بیولوژیک مهم جسم منطبق است که با گذر زمان نمازهای پنجگانه انعکاسات شرطی شده مؤثری را به جای می گذارد که می توانیم توقع داشته باشیم هر روز صبح، نماز صبح به نوبه خود علامتی باشد برای شروع فعالیتی و ثبات داشتن بر یک رژیم و برنامه ی منظم روزانه ی دارای بخش های ثابت به همراه یک عامل صوتی (اذان) آن گونه که در نماز صورت می گیرد باعث می شود بدن انسان در یک هماهنگی بسیار زیاد با محیط خارج حرکت کند و به دنبال آن هماهنگی و انسجام تام بین موارد زیر صورت گیرد:

ü     زمان های بیولوژیک داخل بدن

ü     زمان های مؤثرهای محیطی خارج از بدن مانند چرخه نور و تاریکی

ü     زمان های شرعی با ادای نمازهای پنجگانه در زمان آن

« منزهی تو پروردگارمان و شهادت می دهیم که پروردگاری جز تو نیست و به درگاه تو توبه می کنیم.»

منبع حزب العمل (کار) مصر




      
   1   2      >